معرفی قهرمانان بنچ رست – تاد بنکز

یکی از اهداف این وبسایت معرفی تیراندازان شاخص بنچ رست در رشته بادی و اشتراک گذاری تجربیات آنها با تیراندازان ایرانی است. در این راستا مصاحبه هایی با تیراندازان برتر رقابت های WRABF انجام داده ایم که در بخش های مستقل حضور مخاطبین عزیز ارایه می شود. اولین مصاحبه با آقای Todd Banks مسئول فنی WRABF و کاپیتان تیم ملی این کشور در دو دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ و کاپ جهانی ۲۰۱۳ انجام شد (تاریخ انجام مسابقه در تابستان ۱۳۹۵ بوده است). متن این مصاحبه بعد از تنظیم و برگردان به زبان فارسی تقدیم شما علاقمندان به این رشته می شود.

مصاحبه دوستانه با تاد بنکز تیرانداز بنچ رست

IRBRS: سلام و تبریک برای قهرمانی در مسابقات بنچ رست ایالت های شمال شرقی USABR ، امتیازات خوبی کسب کردید.

تاد بنکز : سلام و ممنون ، آخر هفته ای  با نشاط همراه با وضعیت های جوی متفاوتی بود. گرم و بادی در روز شنبه و بارانی و آرام در روز یکشنبه.

IRBRS : بنچ رست تفنگ بادی در ایالات متحده چه زمانی شروع شد ؟

تاد بنکز : بنچ رست تفنگ بادی حدود سال ۱۹۹۲ و در تگزاس شروع شد. در انجمنی که BR50 نامیده می شد تیراندازان با تفنگ های بادی در ۲۵ یاردی در مقابل تفنگ های ریم فایر در ۵۰ یارد و سنترفایر در ۱۰۰ یارد تیراندازی و رقابت می کردند. تیراندازان تفنگ بادی در بیشتر اوقات امتیازات خوبی کسب می کردند. فعالیت های این انجمن در اواخر دهه نود متوقف شد. بعد از آن سازمانی برای هدایت و برگزاریرقابت های بنچ رست بادی در ایالات متحده نبود تا بعد از سال ۲۰۰۸ که AGBR بوجود آمد. این انجمن نیز بعد از مدتی  به علت مشکلات شغلی مسئولین آن فعالیت های خود را متوقف کرد. انجمن کنونی یعنی انجمن بنچ رست تفنگ بادی ایالات متحده (USARB) در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد. ایالات متحده یکی از اعضای اصلی WRABF بود و میزبانی دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ را بر عهده داشت. بنابراین USABR یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان که در سال ۲۰۱۱ داشت که منجر به شروع فعالیت های بیشتر برای توسعه رشته بنچ رست بادی در ایالات متحده شود.

IRBRS : شما چه زمانی به تیراندازی بنچ رست تفنگ بادی علاقمند شدید ؟

تاد بنکز : من از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ در بنچ رست ریم فایر تیراندازی می کردم و توانسته بودم به سطح طلایی تالار مشاهیر بنچ رست ریم فایر برسم. بالاترین سطح در این رشته که یک تیرانداز می تواند کسب کند. در این زمان هزینه تهیه مهمات بنچ رست ریم فایر رو به افزایش بوده و فعالیت های سابق خودم را در بنچ رست ریم فایر متوقف کردم. یکی از دوستانم در مورد مسابقات قهرمانی جهانی سال ۲۰۱۱ که قرار بود در کارولینای جنوبی برگزار شود اطلاعاتی به من داده بود. محل برگزاری این مسابقه حدود ۲۰۰۰ کیلومتر دور از محل زندگی من بود. من رقابت هایی در AGBR و بنچ رست بادی داشتم اما همه تفنگ های بادی خودم را زمان منحل شدن AGBR ، فروخته بودم. به پیشنهاد دوستم ریک اینگراهام که اجازه داد از تفنگش برای تمرین استفاده کنم قانع شدم که یک سلاح بادی سفارشی توسط کمپانی های سازنده برای استفاده در کلاس HV ( یکی از کلاس های مسابقات WRABF) سفارش دهم. همینطور برای کلاس LV مدل Air Arms EV2 را از دوست دیگری امانت گرفتم. ریک و من در مسابقه قهرمانی جهان ۲۰۱۱ بسیار خوب ظاهر شده و نتایج خوبی گرفتیم. پس از آن تمام تفنگ های ریم فایر خودم را فروختم و الان تنها با تفنگ بادی تیراندازی می کنم.

IRBRS : شما یک تیرانداز خوب با مهارت بالا در تیراندازی بنچ رست هستید، دلایل این موفقیت را در چه چیزی می بینید؟

تاد بنکز : من فکر می کنم قسمتی از موفقیتم به دلیل کار و فعالیتی باشد که در شغل خودم دارم. به عنوان یک نجار که دکوراتور خانه های گران قیمت به مدت ۳۰ سال مشغول به کار هستم. من باید چشمهای دقیق و خوبی برای دیدن جزییات کوچک داشته باشم. به همین دلیل معتقدم این موضوع در دیدن تغییرات بسیار کوچک در پرچم های بادنما یه من کمک می کند. این دید بهتر به من در تشخیص و خواندن باد نسبت به خیلی از تیراندازان دیگر کمک بیشتری می کند.

IRBRS : برخی تیراندازان معتقدند : ” تفنگ و تجهیزات مهم تر از مهارت های تیرانداز است ” نظر شما در این رابطه چیست؟

تاد بنکز : ما هفته گذشته و در جریان مسابقه قهرمانی ایالت های شمال شرقی در این باره با دیگر تیراندازان بحث و گفتگو داشتیم. سه نفر از تیراندازان تفنگ جدید Thomas BR را داشتند ، تفنگی بسیار با کیفیت و گران با قیمت ۳۵۰۰ دلار آمریکا . دو نفر از آنها در این رشته تازه کار بودند و یک تیرانداز قدیمی و با تجربه. همه این سه نفر امتیاز های ۲۵۰ در بنچ رست indoor یا در هوای آرام داشتند و من معتقدم که سلاح Thomas آنها کمی دقیق تر از تفنگ RAW TM1000 خودم است. یکی از تیراندازان تازه کار در کلاس LV که در زمان انجام مسابقه هوا آرام بود بسیار موفق شد اما وقتی که برای مسابقه بعدی میز خود را عوض کرد عملکرد خوبی نداشت. تیرانداز دیگر اولین تجربه تیراندازی بنچ رست را داشت اما با عملکرد خوبی ظاهر شد و تیراندازی خوبی در هوای بادی انجام داد. من فکر می کنم که او تیرانداز باهوش تری بود و از دقت تفنگش بهترین استفاده را کرد. خوب از دیدگاه من ، یک تیرانداز بی تجربه با تجیهزات خوب می تواند شانس بهتری در انجام کار نسبت به یک تیرانداز با تجربه اما با تجهیزات بد داشته باشد. می توانم بگویم که تفنگ و تجهیزات خوب و مهارت های تیرانداز هر دو به یک اندازه مهم هستند.

IRBRS : برای تیراندازان جدید در این رشته چه توصیه ای جهت موفقیت و بالا بردن مهارت های خودشان دارید؟

تاد بنکز : تمرین ، تمرین ، تمرین ! تمرین در وضعیت های جوی مختلف. در خانه ماندن و تمرین کردن فایده ای ندارد ، چون ممکن است خیلی بادی یا خیلی گرم برای تمرین باشد. اگر در محل بسته و خانه خود بادنماها را نصب کنید و عکس العمل های خود را طبق نتایج محیط بسته انجام دهید مطمئنا در محیط مسابقه و یا تغییر در میدان تیراندازی دچار مشکل می شوید. زمانی که در یک مسابقه یا تمرین جدی تیراندازی می کنید همواره هدف های قلق را مد نظر قرار داده و از آنها استفاده کنید. به اهداف قلق در همه شرایط جوی تیراندازی کنید تا زمانی که مطمئن باشید شلیک شما به هدف اصابت می کند. اگر شرایط بد هوایی در زمان مسابقه داشتید و زمان نیز در حال اتمام بود ، شما می توانید در شرایط محیطی بد شلیک کنید و مسابقه را به اتمام برسانید. اما اگر بتوانید به اهداف قلق تیراندازی کنید شانس بیشتری برای هدف گیری درست و اصابت به حلقه امتیازی ده را دارید.

IRBRS : چه مدل هایی از تفنگ های بادی را برای این رشته و در چه کالیبری پیشنهاد می دهید؟

تاد بنکز : در این رابطه تعداد کمی تفنگ تارگت واقعی وجود دارد ، من با تفنگ های Rapid Air Weapon تیراندازی می کنم و با آنها بسیار موفق هستم.  با تفنگ های Ataman و اشتایر در کلاس HV نیز تجربیاتی داشتم که سلاح های خوبی هستند. همچنین Air Arms و Walther تفنگ های تارگت بسیار خوبی برای کلاس LV دارند. کالیبر ۱۷۷٫ (۴٫۵ میلیمتر) محبوب ترین کالیبر تا کنون بوده گرچه تیراندازان آفریقای جنوبی با کالیبر ۲۰٫ (۵ میلیمتر) گاهی تیراندازی های بهتری داشتند.

IRBRS : نظر شما در مورد سورت ساچمه (دسته بندی کردن) چیست؟ اندازه هد یا وزن ساچمه ، کدام یک مهم هستند؟

تاد بنکز : هر دو به یک اندازه مهم هستند،

IRBRS : توصیه ای برای تیراندازان بنچ رست ایرانی دارید؟

تاد بنکز : اگر قصد شرکت و رقابت در مسابقات بین المللی و یا کلاس های اینترنشنال را دارید ، شما باید تجهیزات خوبی تهیه کنید. به غیر از تهیه یک تفنگ مناسب تارگت ، پرچم های بادنمای خوب ، یک رست مستحکم و با کیفیت و کیسه شن های پشتی مناسب تفنگ تان ، تجهیزات مهمی هستند که باید تهیه کنید.

IRBRS : از پاسخ به سوالات ما سپاسگزاریم.

تاد بنکز : خواهش می کنم ، آرزوی موفقیت برای تیراندازان ایرانی را دارم و امیدوارم روزی بتوانم از نزدیک با یکدیگر رقابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.