مصاحبه ای دوستانه با محمدرضا زمانی

IRBRS : خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید.

محمدرضا زمانی اهل استان و شهرستان سمنان، ۴۹ سال سن دارم و از دوران نوجوانی عاشق تفنگ بادی بودم.

IRBRS : فعالیت در تیراندازی و رشته بنچ رست را از چه زمانی آغاز کردید؟

از سال ۱۳۶۷ عضو تیم هییت تیراندازی سمنان بودم که متاسفانه فعالیت این هیات برای مدتی متوقف شده و بعد از آن در رشته والیبال مشغول به فعالیت شده و تا سطوح حرفه ای آن را دنبال کردم. در سال ۱۳۸۸ بار دیگر فعالیت خودم در هیأت تیراندازی سمنان را شروع کردم و در هیأت استان مشغول تیراندازی و کمک در اداره هیأت برای توسعه ورزش تیراندازی شدم.

در زمستان سال ۱۳۹۳ از طریق صفحه اجتماعی فیس بوک با رشته بنچ رست تفنگ بادی آشنا  و جذب این رشته جدید از تیراندازی شدم. با راهنمایی دوستان و قرار گرفتن در جمع تیراندازان بنچ رست به سرعت در مسیر پیشرفت و ارتقای مهارت ها قرار گرفتم.

IRBRS : چه هدفی برای فعالیت در بنچ رست را دنبال می کنید؟

هدفم از فعالیت در این رشته بالا بردن مهارتها و علاقه مندی است که به فضای برگزاری رقابت های این رشته دارم. بنچ رست یک رشته ورزشی هست که علاوه بر نیاز به مهارت بالا در تیراندازی و فاکتورهای مختلف آن ، دارای فضای دوستانه ای است که در مسابقات این رشته بین تیراندازان ایجاد می شود .

IRBRS : چه عناوینی در رقابت های برگزار شده در بنچ رست کسب کرده اید؟

از سال ۹۳ و از دوره سوم مسابقات ، به صورت مستمر در رقابت های این رشته حضور دارم. در اولین رقابتی که در کلاس تفنگهای فنری شرکت داشتم ، مقام اول مسابقات را کسب نمودم. همچنین در مسابقات مهرماه ۹۵ تهران که اولین مسابقه بعد از پیوستن بنچ رست به فدراسیون تیراندازی بود موفق به کسب مقام سوم در کلاس آزاد شدم.

IRBRS : وضعیت این رشته در سمنان به چه صورت هست؟

فعالیت تفنگ های PCP و به دنبال آن رشته بنچ رست در شهر سمنان در سطح پایینی قرار گرفته و بیشتر محدود به رشته اهداف ثابت ISSF می باشد. در واقع به علت نبود زیرساخت های لازم در این زمینه راه طولانی برای ایجاد مخاطبین خاص خود دارد. در حال حاضر با ایجاد یک محیط تیراندازی مناسب برای بنچ رست در  هیأت تیراندازی ، قصد داریم تا بتوانیم علاقمندان به تیراندازی را با این رشته جذاب آشنا نماییم.

IRBRS : سلاح مورد استفاده شما برای تمرین و حضور در رقابت ها چیست؟

با برگزاری رقابت های خوبی که در کلاس های بین المللی این رشته در مسابقات اخیر داشتیم در صدد تهیه یک سلاح مناسب PCP در کالیبر ۴٫۵ میلیمتر هستم. در حال حاضر برای کلاس آزاد از سلاح وایرخ مدل ۱۰۰ استفاده می کنم. در این زمینه تجربیات و تمرین های زیادی داشتم.

IRBRS : آینده این رشته و رقابت های آن را در ایران چگونه می بینید؟

پیشرفت این رشته از زمان آغاز آن در سال ۹۳ بسیار سریع بوده و با توجه به نبود امکانات و زیرساخت های لازم و حمایت های دیگر ، جای تقدیر از برگزار کنندگان مسابقات این رشته وجود دارد. انشا ا… با طی این مسیر و حضور تیراندازان بیشتر در مسابقات ، پیشرفت حاصل و سطح فنی و مهارتی تیراندازان ایرانی در حد مطلوبی قرار خواهد گرفت.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.