BRT flags

معرفی بادنمای BRT

تیراندازی بنچ رست در فضای باز انجام می شود و طبق قوانین این رشته برگزاری رقابت ها در محیط باز (Outdoor) یکی از اصول اولیه این رشته از تیراندازی است. به همین دلیل عوامل جوی و محیطی موثر بر تیراندازی در این رشته اهمیت زیادی دارد. باد، سرعت و جهت وزش آن از عوامل موثر بر انحراف پرتابه شلیک شده ( گلوله یا ساچمه) می باشد. برای تشخیص جهت و قدرت وزش باد، تیراندازان بنچ رست از ابزاری به نام پرچم بادنما استفاده می کنند.در این مقاله قصد داریم بادنمای BRT را که توسط تعداد زیادی از تیراندازان بنچ رست در مسابقات استفاده می شود را معرفی کنیم.

BRT Shooters Supply

شرکت BRT یا همان Benchrest Tactical با هدف ارایه محصولات تیراندازی دقیق در استرالیا فعالیت می کند. این مجموعه که با نام BRT Shooters Supply شناخته می شود توسط آقا و خانم Stuart & Annie Elliott بنیانگذاری شده است. فعالیت های اصلی آن ، فروش لوازم تیراندازی دقیق و بنچ رست، خدمات بهینه سازی تجهیزات و البته آموزش تیراندازی بنچ رست می باشد. زوج استوارت، دارای تجربه و عنوان های جهانی در تیراندازی بنچ رست می باشند. هر دو در تالار مشاهیر SSAA (انجمن ورزش های تیراندازی استرالیا) دارای افتخارات زیادی هستند.

بادنمای BRT ، دارای شکل ساده اما کارآمدی هستند. در ساخت این بادنما، از بلبرینگ های بسیار با کیفیت (Ball bearing) در بخشهای متحرک استفاده شده است. باله هایی با شکل خاص که اثرپذیری خوبی برای نشان دادن جهت های باد دارند. پروانه (ملخ) های سه رنگ این بادنما این امکان را به تیرانداز می دهد که در تغییر جهت های باد بتواند به سرعت با استفاده از ترکیب رنگ ملخ ها، جهت باد را تشخیص دهد. بدنه و ملخ ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند و برای سال ها کار و استفاده آماده شده اند. روبان هایی در چند رنگ و وزن متفاوت برای فواصل مختلف قابل تهیه است. همینطور پایه های تلسکوپی آلومینیومی با قابلیت تغییر ارتفاع جهت استفاده در میدان های مختلف تیراندازی، در کنار بادنمای BRT قابل خرید است.

بخش های اصلی بادنمای BRT :

– بدنه اصلی متکی بر حرکت قطعات بلبرینگ BRT Flag Bearing Assembly

– باله BRT Flag Vane

– پروانه یا همان ملخ ها BRT Flag Propellor

– اجزای اتصال دهنده پروانه به بدنه اصلی BRT Flag Propellor shaft and nut

– پایه های قابل تنظیم BRT Flag Adjustable Pole  ( این بخش می تواند به انتخاب تیرانداز یک سه پایه استندموزیک باشد)

نصب و اسمبلی آسان ، حمل و نقل راحت

بخش های مختلف بادنمای BRT ، قابلیت جدا سازی برای حمل راحت، جاگیری کم در حمل و نقل و البته اسمبلی راحت را دارند. در میدان مسابقات معمولا زمان کمی برای نصب و آماده کردن تجهیزات وجود دارد که بادنما یکی از این تجهیزات است. بادنمای BRT در این زمینه موفق عمل کرده است.

امکان خرید قطعات مختلف این بادنما وجود دارد، همینطور می توان به صورت پکیج های آماده خود فروشنده نیز تهیه کرد. فایل راهنما برای نصب و اسمبلی این بادنما را در لینک زیر دریافت کنید.

دانلود فایل PDF راهنمای نصب و اسمبلی بادنماهای BRT

آقای استوارت الیوت در حال نصب بادنمای BRT در میدان مسابقات کاپ جهانی ۲۰۱۷ اسلونی

پروانه ( ملخ ) های استفاده شده در این بادنما دارای متریال با کیفیت و خوبی بوده که سه رنگ دارد. بعد از نصب و سوار شدن کامل بادنما می توان در زمان تغییر جهت باد نسبت به تشخیص آن از طریق خود پروانه ها اقدام کرد. در ویدئوی زیر آقای استوارت الیوت این موضوع را توضیح می دهد:

[aparat id=”Y3GxX”]

چه کسانی از بادنمای BRT استفاده می کنند؟

بادنمای BRT توسط تیراندازان ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند، انگلستان، بلژیک، ایتالیا، آلمان، اتریش، نروژ، سوئد و هلند مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این بادنماها توسط نظامیان ایالات متحده جهت استفاده در تمرینات پروازهای هواپیماهای بی سرنشین کوچک مورد استفاده قرار گرفته است.

گردآوری و ترجمه : صادق قرنجیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.