معرفی رست Nota

NOTA Front Rest

رست جلویی (Front rest) یکی از تجهیزات مهم ورزش تیراندازی بنچ رست است. این تجهیز از زمان ورود اولین رست های مکانیکی از دهه  میلادی به این رشته ورزشی تا کنون سیر تکاملی و رشد زیادی داشته است. رست های مختلف که سیستم های متفاوتی برای حرکت سلاح در دو محور افقی و عمودی دارند تولید شده است. امروز چندین کمپانی به صورت ویژه نسبت به تولید و عرضه این تجهیزفعالیت می کنند.

فنلاند یکی از اعضای فدراسیون جهانی بنچ رست ریم فایر و بادی WRABF است که تیراندازان آن در مسابقات استرالیا ۲۰۱۵ و اسلونی ۲۰۱۷ درخشش زیادی داشتند و مدالهای مختلفی را در دو رشته ریم فایر و بادی و کلاس های متفاوت آن کسب کردند. آقای Jaakko Nousiainen یکی از اعضای این تیم که تیونر مورد احترامی در فنلاند نیز می باشد ، رست جدید خود با نام NOTA را در خلال این مسابقات معرفی کرد. این رست که از نظر عملکردی از سیستم Joystick استفاده می کند ، تفاوت هایی با سایر رست های همرده خود دارد.

کیفیت قطعات و ساخت

قطعات مختلف و مونتاژ این رست عمدتا توسط دست (handmade) انجام شده و به کیفیت و کارکرد دقیق آن اهمیت زیادی داده می شود. این رست بر اساس ایده های خوب تیراندازان معروف بنچ رست پیاده سازی شده است. به گفته سازنده اولویت آنها اول کیفیت محصول می باشد و برای رسیدن به این هدف تمام قطعات این محصول به صورت یک به یک بررسی و در نهایت کارکرد محصول آزمایش و پس از اطمینان کامل به مشتری ارسال می شود.

برخی خصوصیات این رست :

  • قابلیت تغییر برای استفاده تیراندازان راست و چپ دست

  • بهینه و تنظیم شده برای تیراندازی ۲۵ و ۵۰ متر بنچ رست

  • قابلیت تنظیم بخش بالایی رست برای قرارگیری قنداق هایی با عرض ۱,۶ – ۳,۳ اینچ

  • ترمز جلویی قابل تنظیم

  • دارا بودن سندبگ جلویی که قابلیت حرکت مناسب طولی برای تفنگ در زمان هدایت ریکویل ها را داشته باشد.

  • مقدار حرکت رست در جهت عمودی مقدار ۴۴ و در سمت ها ۵۸ بر حسب MOA

  • وزن ۷٫۶ کیلوگرم

یکی دیگر از شاخصه های این رست ، استفاده از صفحه مخصوصی است که اهرم حرکتی روی آن قرار می گیرد و به صورت کلی سیستم حرکتی آن می تواند تاثیرات ناشی از لرزش دست که به اهرم و رست منتقل می شود را کاهش دهد. در زمانی که نشانه روی می شود ، اهرم حرکتی رست بر روی سطح پایدار و لرزشگیری قرار می گیرد.

 

در ویدئوهای زیر که توسط آقای Ken Hicks از تیراندازان تیم ایالات متحده تهیه شده می توانید با عملکرد این رست بیشتر آشنا شوید.

 

[aparat id=”N2XoJ” width=”600″]

 

 

 

 

منبع :

http://www.nousicor.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.