پر کردن کیسه شن در بنچ رست – بخش دوم

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

پر کردن کیسه شن بنچ رست – بخش دوم

همانطور که در بخش اول این مقاله عنوان شد کرومیت و شن بازی به ترتیب انتخاب های خوبی از نظر چگالی و قیمت تمام شده می باشد. همانطوریکه می دانید کیسه شن ها معمولا از چرم یا الیاف پارچه و یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. از آنجاییکه هدایت حرکت عقب نشینی تفنگ در بخش انتهایی بوسیله کیسه شن عقبی انجام می شود استفاده از کیسه شن هایی با گوش های پارچه ای ( Cordura ) مناسب تر از مدل های چرمی است. در مدل های جدیدتر این بخش با پارچه های میکروفبیر جهت ایجاد حرکت روان و نرم تر قنداق ساخته می شوند.

بنابراین بهتر است در زمان تهیه کیسه شن یا سفارش ساخت ، مدلی با گوش های پارچه ای ( از مدلهای جدیدتر که پارچه های میکروفیبر دارند) که بدنه آن چرمی یا پارچه ای است انتخاب کنید. اگر نیاز به حرکت روان تر بیشتری دارید ، می توانید از اسپری های سیلیکون و یا نوار قنداق استفاده کنید.

با توجه به دسترسی آسان شن بازی ، نحوه پر کردن کیسه شن با شن بازی عنوان شده است اما فرآیند کلی برای کرومیت و یا Zirkon به یک شکل است. شن بازی را می توان از فروشگاه های اسباب بازی فروشی و یا لوازم بازی کودکان تهیه کرد. می توان شن ها را در تنورهای خانگی قرار داد تا نم و رطوبت جزیی آنها به صورت کامل گرفته شود. این کار در مرحله پر کردن و استفاده از کیسه شن بسیار خوب عمل می کند.

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

فرآیند پر کردن کیسه شن

اگر می خواهید کیسه شن به صورت موثری استوار و پایدار باشد ، پیشنهاد می گردد که فشرده تر ( very firmly ) پر شود. برای اینکار شاید موادی مانند Zircon و کرومیت بسیار مفید باشند ، این نوع شن که در صنایع ریخته گری کاربرد دارد در تیراندازی بنچ رست سنترفایر  استفاده زیادی دارد. به هر صورت شن بازی با توجه به اینکه دارای انعطاف بیشتری بوده و نیز دارای وزن و چگالی کمتری است انتخاب خوبی به نظر می آید.

قیف برای پر کردن کیسه شن

برای پر کردن کیسه شن شما نیاز به یک قیف با یک نازل نازک دارید. استفاده از میله خودکار برای رد شدن راحت تر شن می تواند برای پر کردن بهتر کیسه شن کمک کند. همینطور یک قاشق چایخوری از اتلاف وقت زمان انتقال شن جلوگیری می کند.

نمونه های از قیف های مورد استفاده برای پر کردن کیسه شن :

پر کردن گوش های کیسه شن Bunny ears

در مرحله اول باید گوش های کیسه شن را با فشردگی بیشتر  تا حدی که می توان ، پر کنید. این مرحله را با پر کردن یکی از گوش ها شروع کنید. بوسیله قیف و نازل نازک تا جایی که می توانید شن را از طریق منفذ آن به داخل گوش کیسه شن هدایت نمایید. استفاده از یک نازل نازک مانند بدنه خودکار یا لوله های پلاستیکی نازک آزمایشگاهی راه حل خوبی است. بعد از پر شدن به اندازه کافی ورودی منفذ را به سمت داخل برگردانید و به سراغ دومی بروید. برخی تیراندازان این منفذها را با چسب های موقتی می بندند تا در زمان حمل و نقل تجهیزات ، شن از طریق آن نریزد. این منفذها در دو گوش کیسه شن و یکی نیز برای بدنه وجود دارد که ورودی آنها بسیار تنگ است ولی تنها راه ورود شن به داخل کیسه شن می باشد.

همانطور که قبلا گفته شد ، بهتر است کیسه شن ها را فشرده و محکم پر کنید. به صورت کلی این به نوع قنداق تفنگ و استیل شما بر می گردد که مقدار فشردگی شن داخل کیسه شن به چه صورتی باشد. اگر از کیسه شن هایی استفاده میکنید که بدنه آنها به صورتی است که کمی کش می آیند تا جایی که می توانید کیسه شن را فشرده ،  پر کنید.  این کار را تا جایی ادامه دهید که حالت صاف بر روی بخش بالایی بدنه کیسه شن ایجاد شود. سپس کیسه شن را برای چند روزی رها کنید. احتمالا زمان برگشت خواهید دید که در بخش بالایی هنوز نیاز به پر کردن شن دارید.

پر کردن بدنه اصلی

برای پر کردن بدنه اصلی کیسه شن ، فرآیند یکسانی مانند گوش های کیسه شن انجام می شود. بعد از هر بار پر کردن و ریختن مقداری شن به داخل کیسه شن ، آن را بوسیله دست تکان دهید و تا حد امکان به این کار ادامه دهید. برای پر کردن در ابتدای کار به راحتی از مقدار زیادی شن استفاده می کنید اما در مراحل پایانی احتمالا مجبور خواهید بود از قاشق چایخوری یا پیمانه کوچکی برای ریختن شن داخل کیسه استفاده کنید. این بخش مهمی است و باید حوصله و صبر کافی به خرج دهید.

بررسی و نحوه قرارگیری سلاح بر روی کیسه شن

بعد از اتمام کار و در آوردن نازل قیف مطمئن شوید که نیازی به شن اضافه تر نیست و از بستن منفذ کیسه شن اطمینان حاصل کنید. سپس به صورت عملی قرار گیری و حرکت تفنگ خود را بر روی کیسه شن چک کنید. هم گوش ها و هم خود کیسه شن باید تفنگ را به خوبی حمایت کنند و باعث قرارگیری استوار تفنگ باشند. آخرین آزمایش و تست ، شلیک با تفنگ و چک کردن حرکت درست سلاح و قرار گرفتن آن به صورت محکم و استوار بر روی کیسه شن است. به دوربین نگاه کنید و پس از شلیک و بازگشت سلاح به محل اول خود از قرار گیری درست رتیکل ها بر روی هدف مطمئن شوید. این به معنی حرکت درست سلاح شماست. اگر اینطور نبود با تکان دادن کیسه شن بوسیله دست تا جایی که تفنگ به درستی حرکت کند ادامه دهید. اگر نیاز بود مقداری شن بیشتر داخل کیسه شن بریزید.

ممکن است این فرآیند کمی خسته کننده و طولانی باشد ولی برای دستیابی به بهترین حالت قرار گیری سلاح و تجهیزات شما نیاز بر روی کیسه شن ها نیاز است. تفنگ شما باید بسیار خوب و دقت بالایی داشته باشد اما همه تجهیزات شما در ارتباط با یکدیگر هستند و برای گرفتن نتیجه عالی نیاز به هماهنگی کامل دارند.  هر کدام از تجهیزات شما می تواند در ایجاد یک شلیک خوب و دقیق موثر باشند.

ترجمه و گردآوری :

صادق قرنجیکی

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.