تصویب کلاس آزاد ۵۰ متر تفنگ بادی توسط مجمع عمومی WRABF

با برگزاری مجمع نمایندگان WRABF در خلال مسابفات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ آفریقای جنوبی ، یکی از دستورات جلسه مذکور ، بررسی کلاس ۵۰ متر تفنگ بادی با عنوان Unlimited 50m air rifle بود. این کلاس توسط آقای بیلی چمبرلین از کشور آفریقای جنوبی جهت بررسی و برگزاری رقابت های آن در بین اعضای WRABF پیشنهاد شده بود.

در این جلسه توضیحاتی درخصوص تجارب رقابت های ۵۰ متر در آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر توسط رییس سابق WRABF آقای Schoonwinkel و چمبرلین داده شده و سپس قوانین مرتبط نیز تشریح شد. 

قوانین پیشنهادی توسط اعضای مجمع بررسی و مواردی از آن حذف و اضافه گردید. در نهایت با اکثریت آرای اعضای مجمع ، این کلاس از تفنگ بادی مورد تصویب قرار گرفته و برای ارزیابی نهایی به کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ارجاع گردید. به این ترتیب می توان امیدوار بود که در مسابقات کاپ جهانی یا قهرمانی جهان آینده ، شاهد برگزاری این کلاس از تفنگ بادی هم باشیم. 

با توجه به وجود پتانسیل لازم و علاقمندی به تیراندازی در مسافت بالا (لانگ رنج) توسط تفنگ های بادی بخصوص کالیبر ۵٫۵ میلیمتر به صورت رقابتی در ایران ، این کلاس توسط ایران به عنوان یکی از اعضای رسمی WRABF مورد حمایت قرار گرفت. در این راستا قبلا قوانین این کلاس تدوین و به عنوان یکی از کلاس های مسابقات انجمن تیراندازان بنچ رست ایران نیز معرفی شده است. در حال حاضر قوانین این کلاس مطابق با مفاد مصوب مجمع نمایندگان WRABF به روز رسانی شده و اولین دوره از رقابت های ۵۰ متر در مسابقات قهرمانی سال ۱۳۹۸ ، مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

ضمن دعوت از کلیه علاقمندان به تیراندازی تفنگ بادی بخصوص کلاس ۵۰ متر ، آماده دریافت پیشنهادات و همکاری های شما تیراندازان گرامی هستیم. برای آشنایی و مطالعه قوانین می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

کلاس های مسابقات انجمن


هدف مورد استفاده در کلاس آزاد ۵۰ متر تفنگ بادی (برای دانلود بر روی تصویر کلیک کنید) : 

WRABF-50-m-target

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.