بادخوانی در بنچ رست ریم فایر

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-bmkoszg’]

بادخوانی در بنچ رست ریم فایر

بادخوانی و تحلیل وضعیت جوی در تیراندازی بنچ رست ، یکی از مهم ترین مهارت های یک تیرانداز است که در کسب امتیاز بالا موثر بوده و نیاز به آموزش میدانی و تمرین دارد. همانطور که در مقاله های پیشین در خصوص استفاده از بادنما و بادخوانی بحث کردیم ، در این نوشتار که به قلم آقای Bill Collaros یکی از تیراندازان با تجربه بنچ رست ریم فایر و رییس سابق WRABF می باشد ، سعی بر این شده است تا دانسته ها و تجربیات عملی تری از این مهارت تیراندازی بنچ رست را با شما به اشتراک بگذاریم. متن اصلی به صورت یک نوشته آزاد در فروم RBA ارایه شده است که در ترجمه آن سعی کردیم تا مطالب ارایه شده به صورت مفهومی و کاربردی باشد. در برخی موارد از توضیحات اضافه جهت انتقال بهتر مطالب استفاده شده است.


[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-155cuvw’]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-amdtxwc’]

یک ضرب المثل قدیمی می گوید : دشمن دشمن من ، دوست من است

 “The Enemy of My Enemy Is My Friend”

این وضعیتی است که من در مورد شرایط دشوار تیراندازی بویژه تیراندازی در باد احساس می کنم. باد به طور طبیعی دوست من نیست. اما بسیاری از تیراندازان ، باد را دشمن خود می دانند. این تیراندازان دشمنان (رقبای مسابقه) من هستند و در نتیجه باعث می شوند ، باد دوست من باشد.

مسلما ، این یک رابطه آسان دوستی در بهترین حالت نیست ، باد سعی در ضربه زدن به من بوده همانطور که سعی می کند به رقبای من هم ضربه بزند. اما من راه هایی را پیدا می کنم که او دشمنی کمتری با من داشته باشد. در حقیقت ، منتظر روزهای بادی برای مسابقه هستم. در این مقاله ، سعی دارم تا روش خودم برای دوستی با باد را به اشتراک بگذارم.

آنچه در این مقاله با شما به اشتراک می گذارم ، قابل اجرا برای رشته های مختلف تیراندازی است. اما در واقع بخصوص برای تیراندازی ریم فایر و به صورت ویژه برای تیراندازی بنچ رست ریم فایر قابلیت استفاده بیشتری دارد. به صورت آشکار ، ضریب بالستیک ضعیف تر گلوله فشنگ های ریم فایر ، باعث می شود تا نسبت به باد حساسیت بیشتری داشته باشند. بنچ رست ریم فایر یک ورزش سخت و دشوار است که نیاز به دقت بسیار بالا در فاصله ۵۰ یاردی دارد.

[/av_textblock]

[av_hr class=’full’ height=’50’ shadow=’shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’180′ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-ah2rxvg’]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-zdiflo’]
[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#197de8′ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-99y7voc’]

پینشهاد مطالعه

[/av_textblock]

[av_postslider link=’post_tag,266′ wc_prod_visible=” prod_order_by=” prod_order=” columns=’3′ items=’3′ offset=’0′ contents=’title’ preview_mode=’custom’ image_size=’thumbnail’ autoplay=’no’ interval=’5′ av_uid=’av-8scz8nw’]
[/av_one_full]

[av_hr class=’full’ height=’50’ shadow=’shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’180′ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-8muaw3g’]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-88x8hdo’]

دو جنبه برای اینکه باد با شما دوست باشد ، وجود دارد : جنبه روانشناختی و جنبه فنی ، برای اینکه باد دوست شما باشد باید هر دو جنبه را مد نظر قرار دهید.

[/av_textblock]

[av_hr class=’invisible’ height=’60’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-7t4pnto’]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-7040cn0′]

جنبه روانشناختی تیراندازی در باد

در وهله اول در مورد جنبه روان شناختی موضوع صحبت می کنیم. اینکه چه نوع احساس هیجانی نسبت به باد دارید ، می تواند تاثیر زیادی بر روی سطح امتیاز شما داشته باشد.

بیشتر تیراندازان موافق هستند که احساسات منفی بر روی سطح امتیاز آنها تاثیر می گذارد. اما بیشتر آنها درک نمی کنند که احساسات مثبت نیز می تواند به همان اندازه تاثیر داشته یا بدتر از احساسات منفی باشند. بهترین حالت احساسی ماندن در حالت خونسردی و آرامش است.

برای اینکه بهترین تیراندازی خود را داشته باشید ، هرگز به خودتان اجازه ندهید که احساساتی شوید ، چه حالت احساسی مثبت یا منفی! احساسات باعث آزاد شدن آدرنالین در خون می شوند ، آدرنالین باعث افزایش توان می شود ، اما تاثیر منفی بر روی هماهنگی عصبی حرکتی می گذارد.

علاوه بر این اگر به خود اجازه می دهید که در مورد یک شلیک خوب خوشحال شوید ، به همین ترتیب در مورد یک شلیک بد نیز نا امید خواهید شد. از نظر روانشناسی ، نا امیدی اهمیت بیشتری نسبت به احساس شادمانی دارد. بنابراین در شلیک های بعدی دلسرد شده و اندازه توانایی خود عمل نخواهید کرد. بهترین حالت برای قبل و در حین مسابقه ، حفظ خونسردی است. بعد از برگزاری آخرین راند مسابقه ، زمان برای خوشحالی کردن یا غصه خوردن خواهید داشت!

خوب ، بیایید کمی درباره نحوه قرار گرفتن در چهارچوب مناسب ذهنی هم قبل و هم در حین مسابقه صحبت کنیم

پیش از مسابقه ،  باید به صورت آگاهانه به خود یادآوری کنید که :

  • اگر باد برای شما بد است، به همان اندازه برای تیراندازان دیگر نیز بد خواهد بود. باد شما را در وضعیت نامساعد و بدی قرار نمی دهد. باد تنها برای تیراندازانی که اجازه می دهند حالت روانی آنها تحت تاثیر باد قرار گیرد ، شرایط نامساعدی محسوب می شود.
  • شما نباید انتظار تیراندازی در حد رکورد امتیازی شخصی و تمرینی خود داشته باشید. کسب کسب بهترین رکورد در شرایط آب و هوایی نامساعد یک انتظار غیر واقعی از خودتان است. داشتن انتظارات منطقی و واقعی بخصوص در مواقعی که شرایط جوی نامناسب است ، اهیمت زیادی دارد.
  •  نباید انتظار داشته باشید که امتیازات بسیار بالا و عالی کسب کنید. در شرایط بادی بد ، احتمالا سطح امتیازات پایین تر خواهد بود. اما در این شرایط ، امتیاز همه در سطح پایین تری است. یک بار دیگر تکرار می کنم ، باد برای شما یک شرایط نامساعد نیست.
  • حال به نکته ای می رسیم که درک آن برای اکثر تیراندازان سخت است ، شما باید واقعا باور داشته باشید که کسب رتبه و پیروزی اهمیت ندارد. پیروزی یا شکست افکاری احساسی هستند. اگر شما به برنده شدن فکر کنید ، هر اتفاق خوبی ( مانند شلیک درست و … ) باعث افزایش امید شما شده و هر شلیک بد باعث افزایش ترس و تردید شما می شود. و این احساسات به سقوط شما کمک خواهند کرد.
  • در عوض با حفظ خونسردی بر این تمرکز کنید که در هر شلیک بهترین عملکرد خود را داشته باشید. در حقیقت ، شما کنترل کمی بر روی پیروزی و شکست دارید ، دیگر تیراندازان و امتیازات آنها این موضوع را تعیین می کنند. با این حال ، اینکه در هر شلیک بهترین عملکرد خود را داشته باشید در کنترل شماست. هدف شما باید این باشد که بهترین عملکرد خود را در هر شلیک انجام داده باشید.

اگر شما این چهار حقیقت را قبول کنید ، پیش از آنکه حتی مسابقه  شروع شود ، بیش از همه تیراندازان ، امتیاز بیشتری کسب کرده اید.

در طول مسابقه شما باید :

  • به سلاح و پرچم بادنمای خود اطمینان داشته باشید.
  • در مورد شلیک های انجام شده قبلی نگران نباشید ، فقط به آرامی از آنها یاد بگیرید و پیش بروید.
  • از حالت احساسی دور بمانید. حفظ خونسردی از احساساتی که باعث عجله در تیراندازی می شود ، جلوگیر می کند. در حالت آرام بمانید و منتظر الگوی مورد نظر خود باشید. با خود در مورد شلیک های نامطمئن صحبت نکنید. اگر خواستید یا نیاز داشتید که در یک الگوی باد جدید تیراندازی کنید ، به هدف های سایتر برگشته و محل برخورد گلوله را بررسی کنید.
  • تمرکز کاملی بر روی شلیک فعلی خود داشته باشید. هر گونه احساسات ( چه مثبت یا منفی) باعث از دست دادن تمرکز می شود.
  • فقط شلیک کنید ، شلیک های قبلی را بررسی کنید و از آنها یاد بگیرید و دوباره شلیک کنید. هر شلیک شما باید بهترین تیراندازی شما در آن شرایط باشد.
  • پذیرش شرایط “حال” باعث امتناع از درگیری احساسی می شود. حفظ اهداف درست باعث می شود تا نصف راه برای ایجاد دوستی با باد را طی کنید.

[/av_textblock]

[av_hr class=’invisible’ height=’60’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-6tlyuqk’]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-6fb5by4′]

جنبه فنی تیراندازی در باد

جنبه دیگری که می تواند باد را به دوست شما مبدل کند ، جنبه فنی و تکنیکی است. یک رویکرد تکنیکی استوار و محکم ، سطح امتیازات واقعی و هم سطح اعتماد به نفس شما را در محدوده قابلیت هایتان بهبود می بخشد. بیایید به جنبه های تکنیکی موضوع به صورت مرحله به مرحله نگاهی داشته باشیم.

در این جا مراحلی مطرح می شود که شما می توانید با اتخاذ آنها ، امتیاز خود را در یک روز بادی بهبود ببخشید :

۱- تجهیزات خوبی تهیه کنید ( سلاح تیراندازی باید کاملا تنظیم و صحیح کار کند). سپس به اندازه کافی با آن تیراندازی کنید تا کاملا قابلیت های آن را بشناسید. تا حدی که در استفاده از سلاح خود بتوانید اعتماد به نفس داشته باشید. بدون اعتماد به نفس ، شما برای هر شلیک بد بجای اینکه به سادگی تاثیر باد را بپذیرید ، تجهیزات خود را زیر سوال می برید.

۲- پرچم های بادنمای خوب و مناسبی خریده و نحوه کار و بادخوانی با آنها را یاد بگیرید. همه بادنماهای شما باید یکسان و یک مدل باشند. سه تا شش بادنما برای بنچ رست ریم فایر (۵۰ متر) کافی و مناسب است. بادنماهای بیشتر ، باعث دریافت اطلاعات بیشتر شده ولی پیگیری و تحلیل ذهنی آنها نیز دشوارتر است.

من از چهار بادنما در فواصل ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ و ۴۰ یاردی استفاده می کنم. تمام بادنماها را زیر نظر دارم اما تاکید و تمرکز روی بادنماهای نزدیک تر است. من شخصا بادنماهای دو باله برند Wick که مجهز به ملخ هستند را دوست دارم. نوع بادنما را شما انتخاب می کنید.

۳- دقیقا به شکلی که در یک مسابقه شرکت می کنید ، تمرین کنید. رست ها را به شکل یکسان بچینید. هر کدام از قطعات تجهیزات خود را هر بار در محل یکسانی روی میز قرار دهید. اگر شما در حین تیراندازی نیاز به جستجوی چیزی بر روی میز داشته باشید ، تمرکز خود را از دست داده و شاید الگوی مناسب باد را نیز از دست بدهید.

۴- در زمان روزهای تمرین ، تنظیم صفر دقیقی در حالت آرام و کالم ( وضعیت بدون باد) داشته باشید. تنظیمات طبلک های سمت و ارتفاع دوربین خود را یادداشت و ثبت کنید. بدین ترتیب در زمان تغییر آنها ، به راحتی به تنظیم اولیه برمی گردید. داشتن اعتماد به نقطه صفر دوربین یکی از بخش های اطمینان به تجهیزات است.

۵- همیشه زودتر از شروع زمان مسابقه در محل رقابت ها حاضر باشید. پرچم های بادنمای خود را در میدان نصب کنید و حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه به ارزیابی آنها بپردازید. همینطور ، پرچم های بادنمای نزدیک به خود بخصوص بادنماهایی که جهت مخالف دارند را نیز بررسی کنید. آنها می توانند تغییرات در شرف وقوع را قبل از اینکه بادنماهای شما عکس العملی داشته باشند به شما نشان دهند.

دو یا چهار الگوی بادی که دوست دارید را مشخص کنید. این شرایط ( الگوها) باید به اندازه کافی طولانی و ثبات داشته باشند. خیلی از الگوهای باد به اندازه کافی ثبات ندارند و نمی توان شلیک مطمئنی در طول این الگوها داشت. یکی از الگوهای در نظر گرفته شده باید الگوی غالب شما باشد حتی اگر خوب به نظر نرسد. وقتی الگویی غالب است ، شما چه دوست داشته باشید یا نه مجبور به تیراندازی در آن شرایط هستید. پس بهتر است آمادگی لازم برای تیراندازی در آن شرایط را داشته باشید.

۶- همیشه تایمر و زمان سنج استفاده کنید به طوریکه به سرعت بتوانید زمان باقیمانده تا پایان مسابقه را ببینید. اگر زمان باقیمانده را ندانید به طور طبیعی نگران شده و تیراندازی را با عجله انجام می دهید ( این نگرانی باعث انحراف تمرکز شما از مسابقه خواهد شد ). از تایمر در زمان تمرین همانند زمان مسابقه استفاده کنید.

۷- زمانی که مسابقه شروع شد ، به اندازه کافی روی هدف های سایتر شلیک کنید تا زمانی که از محل نشانه روی (POA) در هر کدام از الگوهای مد نظرتان مطمئن شوید.

۸- تنظیمات دوربین خود را تغییر ندهید مگر اینکه شرایط باد بسیار بد باشد که استفاده از روش Hold off میسر نباشد. اگر شرایط وزش باد بد است ، احتمالا زمان هایی نیز شرایط و الگوها تغییر می کنند که بتوانید تیراندازی کنید.

اگر شما تنظیمات دوربین را تغییر دهید این تنظیمات که به شما آمادگی بیشتری داده اند به آسانی از دست خواهید داد.  کار منطقی این است که صفر دوربین خود را حفظ کنید و از روش Hold off استفاده نمایید. نگه داشتن صفر دوریبن به شما کمک می کند که از محل برخورد شلیک ها یاد بگیرید. اگر تنظیم صفر دوربین را تغییر دهید ، فهمیدن اینکه باد واقعا چه تاثیری ( بر روی محل برخورد گلوله) می گذارد ، دشوار خواهد بود.

اگر واقعا لازم بود تا تنظیمات دوربین را تغییر دهید ، تنظیم صفر دوربین را قبل از این کار ثبت نمایید تا بعدا بتوانید به تنظیم قبلی برگردید. بله ، می دانم که اگر مرکز هدف را نشانه گیری کنید ، دقیق تر تیراندازی می کنید. اما در مورد کشیدن ماشه در شرایط آرامش و ثبات صحبت نمی کنیم. این مبارزه برای بقا در شرایط بد جوی است.

۹- الگو و شرایط بادی را انتخاب کنید که تقریبا همه بادنماها در یک حالت یکسان قرار گیرند. حداقل ، همه بادنماها باید یک مسیر و جهت را نشان دهند ، حتی اگر سرعت یکسانی نشان ندهند. از تیراندازی در زمانی که برخی بادنماها جهت متفاوتی از بادنماهای دیگر دارند ، اجتناب کنید.

۱۰- صبور باشید ، منتظر الگوی مناسب خود بمانید. اگر الگوها در زمان معقول برنگشتند، به هدف های سایتر برگشته و با الگوی غالب جدیدی تیراندازی کنید. این الگو رو یادداشت و ثبت کنید و به اهداف امتیازی برگردید.


[/av_textblock]

[av_notification title=” color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-5wlhcyk’]
این مراحل را به عادت های خود تبدیل کنید و می بینید که تیراندازی شما به صورت قابل ملاحظه ای پیشرفت می کند.
[/av_notification]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-53qht6k’]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-gzozjw’]

دیاگرام های محل برخورد باد

بیشتر مواردی که بیان شد ، تجربیات شخصی است. محتوای زیادی در اینترنت وجود دارد که به صورت ابزار بصری سعی در نمایش تاثیر الگوهای مختلف باد بر روی نقطه برخورد پرتابه (POI) دارند. آنها این تغییرات را بر اساس یک نمودار ساعت بین ۱۰ تا ۴ با توجه به تغییر جهت های باد در ساعت های مختلف نشان می دهند. این ابزار بصری ممکن است به صورت نظری تقریبا درست باشد.

اما این اتفاقی نیست که واقعا در میدان های مختلف تیراندازی به صورت تکرار رخ دهد. نمودارها و ابزار بصری مذکور قطعا به اندازه کافی دقیق نیستند که بتوان در یک مسابقه به آنها اعتماد کرد. خصوصیات میدان تیراندازی و مسابقه و متغیرهای واقعی باد برای دانستن تاثیر دقیق باد بر روی نقطه برخورد ضروری هستند.

[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-4jfsifw’]

اهمیت الگوهای باد و الگوی غالب در طول تیراندازی

در اوایل این مقاله ذکر کردم که که بنچ رست ریم فایر به علت بالستیک ضعیف تر گلوله های فشنگ های ریم فایر کالیبر ۲۲٫ ، تاثیر بیشتری از عامل باد می پذیرند. به علاوه ، قوانین بنچ رست ریم فایر باعث می شود که باد بیشتر از یک فاکتور تاثیر گذار باشد.

در بنچ رست سنترفایر تنها پنج شلیک ( در برخی مواقع حداکثر ۱۰ شلیک) در هر مسابقه انجام می شود. نسبتا تیراندازی پنج شلیک در یک الگوی باد یا در نهایت دو الگوی باد آسان تر است. همینطور ضریب بالستیک گلوله های ۶ میلیمتری سنترفایر بسیار متفاوت از ریم فایر است. به هر حال ، در بنچ رست ریم فایر ( همینطور در بنچ رست تفنگ بادی) طبق قوانین ۲۵ شلیک در یک مسابقه داریم. هر شلیک به یک هدف متفاوت انجام می شود. عملا تیراندازی بدون مواجهه با سه ، چهار الگوی باد یا بیشتر غیر ممکن است.

زمانی که تیراندازی بنچ رست ریم فایر را شروع کردم ، با ارزیابی و نگاه کردن بادنماها سعی می کردم تا ارتباط بین محل برخورد شلیک ها و جهت بادنماها را بر روی هدف های سایتر به خاطر بسپارم. این روش به اندازه کافی خوب بود البته تا زمانی که الگوی باد پایداری و ایستایی مناسبی داشت. اما این اتفاق تنها یک یا دوبار در طول دوران حرفه تیراندازی من اتفاق افتاده است. فهمیدم که باید آمادگی تیراندازی در سه یا چهار الگوی مختلف باد داشته باشم.

من یک مرد پیر هستم!  من نمی توانستم که برای هر الگو محل متفاوتی را هدف بگیرم ( Hold off ) و آن را به خاطر بسپارم. به علاوه مشکل ذهنی هم داشتم و روش هولد آف به اندازه کافی دشوار است. اگر نیاز داشتم که میانه حلقه امتیازی ۸ را بگیرم ، من تنها لبه حلقه ۸ یا ۹ را می گرفتم . در نتیجه ، تعداد زیادی از شلیک ها بوسیله وزش باد به خارج حلقه ده می رفت. من به اعتماد به نفس خیلی بیشتر در تیراندازی به روش هولد اف نیاز داشتم.

خیلی به ندرت اتفاق می افتد که همه بادنماهای شما یک مسیر و یک سرعت از وزش باد را نشان دهند. بنابراین نیاز دارید که یک محاسبه ذهنی سریع انجام دهید.

انتخاب شرایط و الگوی مناسب

این جایی است که تجربه به کمک می آید. شما باید بتوانید شرایطی را انتخاب کنید (انتخاب صحیح یک الگوی باد) که همه بادنماها به صورت منطقی ، یک مسیر را نشان می دهند. در همه حالت ها ،  باید از شرایطی که تعدادی از بادنماها به سمت چپ و تعدادی دیگر سمت راست را نشان می دهند ، اجتناب کنید.

در خصوص شرایط آرام و سکون بسیار دقت کنید. من اعتقادی به اینکه شرایط سکونی ایجاد شده ، ندارم. شرایط آرام و سکون تنها یک مرحله برای شروع تغییر است. هوای ساکن و آرام به من شرایط اسرارآمیزی را نشان می دهد.

من هرگز فرض نمی کنم که محل برخورد پرتابه امروز مانند دیروز باشد حتی اگر بادنماها همان مسیر و سرعت دیروز را نشان دهند. اطلاعات امروز تنها برای همین امروز خوب و مناسب هستند. ظاهر یکسان الگوهای باد در روزهای متفاوت ، می تواند محل برخورد متفاوتی را نیز داشته باشد.

[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-3zrled8′]

مرور کلی موضوع

در این مقاله کوتاه سعی کردم که خلاصه ای از مهارت تیراندازی در باد را با شما به اشتراک بگذارم. شما می توانید مطالب بیشتری در زمینه تیراندازی دقیق را در کتابهایی از جمله “The Benchrest Shooting Primer”, Mike Ratigan’s “Extreme Rifle Accuracy” and back issues of Precision Shooting. پیدا کنید.اما به یاد داشته باشید که اگر شما یک تیرانداز بنچ رست ریم فایر هستید ، باید تاکتیک های تیراندازی سنترفایر را با توجه به بنچ رست ریم فایر سازگار کنید.

بسیاری از مواردی که گفتم شاید برای شما تازگی نداشته باشد ، بسیاری از آنها به سادگی قابل درک و یادگیری است.

چند سوال شاید کمک کننده باشد :

اما آیا واقعا آنها را تمرین می کنید؟ آیا برنامه موثری برای تیراندازی در شرایط بد آب و هوایی دارید؟  آیا یک سیستم برای بازیابی چهار الگوی باد را دارید؟ آیا می توانید صادقانه بگویید که باد را به عنوان یک مزیت در نظر گرفته اید با اینکه در رقابت به ضرر شماست ؟ باد دوست شماست ، به این خاطر که باد دشمن دشمن شماست؟!

اگر چنین باشد ، تعداد زیادی از تیراندازن خوب را وقتی وضعیت جوی بد ایجاد شود ، شکست خواهید داد.

فقط بهترین تیراندازی خود را انجام دهید و نگران دیگران نباشید.

آیا دیاگرام های الگوی باد موثر هستند؟

در اینترنت و وبسایت های مرتبط با تیراندازی دقیق می توانید دیاگرام هایی را پیدا کنید که به صورت نظری ، محل برخورد پرتابه در الگوهای مختلف باد را نشان می دهند. این دیاگرام ها برای وضعیت های ثابت جوی می تواند مفید باشد. متاسفانه وضعیت های ثابت و الگوی باد این چنینی بسیار نادر هستند.

واقعیت این است که شما نیاز دارید تا اطلاعات دریافتی از بادنماهای خود را طبق نتایج محل برخورد شلیک ها (POI) بر روی هدف خود در میدان های مختلف و در روزهای مختلف مطابقت دهید ( به همین علت هست که هدف های سایتر بر روی کارت هدف قرار داده شده است). همینطور نیاز دارید تا الگوی این بادنماها و نتایج محل برخوردها را به خاطر بسپارید ( ثبت نمایید) .

شما می توانید با توجه به نتایج هدف های سایتر ، محل نشانه روی (POA) و برخورد گلوله را برای این الگوها تنظیم نمایید. به محل برخوردهای فرضی و یا دیاگرامها فکر نکنید و نگران محل برخورد گلوله نباشید ، به راحتی به هدف های سایتر رفته و ببینید که باد ، گلوله را به چه سمت و ساعتی هدایت می کند. به یاد داشته باشید که در روزهای مختلف و یا میدان های تیراندازی متفاوت ، الگوهای یکسان بادنما می تواند نتایج کاملا متفاوتی داشته باشد.

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-3nd8q58′]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-2wnct7g’]

در میدان تیراندازی

من همیشه سعی می کنم که بادنماهای خود را زودتر آماده کرده و ده دقیقه پایانی قبل از شروع زمان مسابقه را به بررسی آنها بپردازم. همینطور بادنماهای نزدیک به خودم را نیز نگاه کرده و بررسی می کنم. بخصوص بادنماهایی که در خلاف جهت بادنماهای من هستند. این بادنماها قبل از اینکه تغییرات جهت و یا سرعت باد توسط بادنماهای خودم نشان داده شوند ، به من هشدار می دهند.

معمولا دو یا سه الگوی بادی که دوست دارم را مشخص می کنم ، این الگوها باید به اندازه ای ایستایی داشته باشند ( پایداری ) که بتوان تیراندازی کرد. یکی از این الگوها ، الگوی غالب من در تیراندازی است حتی اگر خوب به نظر نرسد. این الگو ممکن است در بیشتر مواقع دیده شود. وقتی الگوی بادی غالب هست یعنی چه بخواهم چه نخواهم باید در این الگوی باد تیراندازی کنم.

سعی می کنم شرایط و الگویی را انتخاب کنم که در آن همه بادنماها تقریبا یک مسیر را نشان می دهند. حداقل باید همه آنها یک مسیر را نشان دهند حتی اگر سرعت باد یکسانی را نشان ندهند. از تیراندازی در زمانی که یکی از بادنماها جهتی متفاوت از بادنماهای دیگر را نشان می دهد اجتناب می کنم.

زمانی که مسابقه شروع می شود ، به اندازه ای به هدف های سایتر در الگوهای انتخابی تیراندازی می کنم تا محل برخورد گلوله های شلیک شده را در آن الگوها تعیین کنم. ( بله این یک بازی حافظه است ، این ممکن است برای کسانی از ما که به سن بالایی رسیدیم سخت و چالش برانگیز باشد ، اما تنها راه کسب امتیاز قابل قبول است)

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-2jx9wd8′]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-1ymbavw’]

دنبال کننده ها در مقابل منتظران ،

آنها دو نوع تیرانداز با روش متفاوت هستند. آنهایی که الگوها را دنبال می کنند و آنهایی که منتظر الگوهای مد نظر خود می شوند.

دنبال کنندگان ، آنهایی که تمایل به دنبال کردن الگوها را دارند ، معمولا با یک نرخ نسبتا ثابت تیراندازی می کنند. آنها محل برخورد را طبق شرایطی که در آن زمان وجود دارد ، حدس زده و شلیک می کنند.

تیراندازانی که به منتظران معروف هستند ، از سایترها برای انتخاب دو یا سه الگوی باد که می خواهند در آن الگوها تیراندازی کنند ، استفاده می کنند. سپس منتظر الگوی مورد نظر خود برای تیراندازی می مانند.

مسلما منتظر شدن برای برگشت یا ایجاد الگوی مورد نظر ، زمانی که تایمر گذشت زمان مسابقه را نشان می دهد ، عصبی کننده است.  اما طبق تجربه خودم ، امتیاز تیراندازان دنبال کننده بسیار پایین تر از امتیازات تیراندازانی است که منتظر می مانند.

من صبر می کنم.

سعی می کنم صبور باشم ، من منتظر الگوی مورد نظر خودم می مانم. اگر الگوی مورد نظرم در زمان معقول برنگشت، دوباره به سایتر ها رفته و در یک الگوی غالب جدید تیراندازی می کنم. سپس روی تارگت های امتیازی برمی گردم.

[/av_textblock]

[av_notification title=” color=’orange’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-1jzrjh8′]
نکته : هیچ چیزی به نام وضعیت آرام یا کالم وجود ندارد. وضعیت آرام ، تنها شروع یا تغییر یک حرکت است. وضعیت آرام همینطور ، سراب را بیشتر می کند که هرگز برای دقت مفید نیست. من از تیراندازی در وضعیت کالم اجتناب می کنم.
[/av_notification]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-14e37do’]

تیراندازی Aiming Off

اگر وضعیت الگوی باد به صورت منطقی ثابت بود ، می توانید ابتدا بادنماها را بررسی و سپس از طریق دوربین خود ، محل برخورد و نشانه روی را تنظیم و شلیک کنید. اما اگر شرایط باد به صورت لحظه ای در تغییر باشد ، ممکن است مجبور شوید تنظیمات نشانه روی (POA) خود را برای شرایط خاص تنظیم کنید.

در این حالت بادنماهای خود را زیر نظر گرفته و منتظر باشید تا آن الگوی خاص ایجاد شود ، سپس بدون نگاه کردن از دوربین به محض مشاهده الگوی مورد نظر تیراندازی کنید. تیراندازی بدون نگاه کردن به دوربین می تواند ترسناک به نظر آید ، اما این کار در این شرایط ضروری است. (به این روش تیراندازی aiming off گفته می شود)

ترجمه : صادق قرنجیکی

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-pc0130′]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

عضویت

این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.
این زمینه الزامی است.